La meva experiència al Dia del Paganisme

Aquesta és una crònica totalment personal del Dia del Paganisme 2013, celebrat a l’Auditori Barradas. a l’Hospitalet de Llobregat, Barcelona. Aquesta és una proposta que vaig fer i que era un dels meus somnis, que fins no fa tan, semblava impossible. Vull compartir amb vosaltres la meva experiència com a part de l’organització. Gràcies a tots pel vostre interès!

El Dia del Paganisme ha estat genial, no em puc treure el somriure de la boca. Estic tan contenta que ja  torno a tenir ganes de pensar i fer coses, a pesar de que després de la feinada de la setmana (i pico) anterior, vaig dir que reposaria. Volia compartir amb vosaltres la meva visió de com va anar el dia.

Dia del Paganisme Barcelona 2013 Dia del Paganisme Barcelona 2013

Vam arribar al matí mitja horeta abans, per tenir temps d’aparcar, i d’acabar de preparar el que no vam poder fer el divendres al vespre. La conserge va ser tan amable de fer-nos el favor d’obrir un quart d’hora abans i entre els organitzadors i els voluntaris  (en Diego, en David i en Josep Guasch, gràcies nois!) que havien estat tan puntuals com nosaltres, vam enllestir-ho amb molt poc retràs. Personalment, estic molt contenta de com va quedar la taula de ponències i els voltants, va portar feina (i trasllat de  figuretes) però crec que feia lluir encara més aquest meravellós espai que ens havíem deixat. Vam obrir les portes i l’Antoni i jo, vam tenir el plaer de rebre a la gent a la porta i anar-los donant el programa del dia, molt feliços de poder saludar vells i nous amics.

Dia del Paganisme Barcelona 2013

La jornada va començar molt bé, amb quietud, molts van anar arribant abans de les 10:30 i d’altres van anar entrant durant les primeres conferencies.  Van començar en Carlos i la Vaelia de la PFI explicant com ha anat variant el concepte de paganisme al llarg de la història i d’on venen algunes idees que encara estan presents en la nostra comunitat. Després va venir en Diego ens va presentar la tradició Asatru, una presentació que personalment trobava molt a faltar i que em va encantar sentir. I que per cert, es va canviar per accident, pensava que anava darrera seu i quan ho vaig dir els altres em van creure. Jeje. Després vaig anar jo, amb una mica de papallones a l’estómac però un cop allà ho vaig gaudir molt, sent sincera si és que per alguna cosa faig de profe, m’encanta explicar!

IMG_1101 IMG_1104

IMG_1114

Les pauses de lectures em van agradar, però sobretot la que en Diego es va animar a cantar-nos el Rúnatal, va ser un moment improvisat, inspirat i genial, que transportar per uns minuts. Moltíssimes gràcies, Diego!

IMG_1108 IMG_1111

Després del descans, vam fer la lectura i els 10 minuts de silenci de ‘Mujeres en pie de paz’. Aquesta va ser una proposta meva i aprofito per comentar perquè la vaig fer. Tot i no ser una iniciativa pagana (i sabent que n’hi ha d’aquest estil), la vaig trobar interessant perquè penso que són uns valors que compartim i que es poden qualificar de molt pagans, perquè és de gent d’aquí i perquè es tractava d’una  convocatòria internacional que es feia el mateix dia! En resum, perquè realment crec amb això d’unir energies per contribuir entre tots a fer un mon millor.  Per mi, la Roser ho va llegir meravellosament bé, semblava tota una professional i vaig gaudir molt d’aquests moment de pau i reflexió.

Després, l’Antoni, el meu marit, va parlar de Reclaiming. Què us puc dir? Em sento molt orgullosa d’ell, crec que un home (que tan sovint és l’únic del grup) que parla d’un grup feminista té un mèrit i un punt de vista especial i valuós. I em va agradar molt que s’animés a sortir i presentar, a més amb la dificultat afegida d’haver de traduir sobre la marxa ja que tots dos havíem preparat les nostres xerrades en català però com que hi havia públic que no ens entenia ho vam fer en castellà.

IMG_1119

A continuació, hi va haver la presentació de la Harwe sobre Wicca Correliana. Vam tenir relativament pocs problemes tècnics, sobretot tenint en compte que a la sala no hi havia cobertura i estàvem fent-ho a través del 3G del mòbil (vaja, internet a través del mòbil) que un de nosaltres aguantava amb la mà, fora de la sala! La Harwe ho va fer molt bé i l’única pega que hi veig és que en alguns moments puntuals costava d’entendre per qüestions de connexió.

IMG_1123 IMG_1129

Va acabar les exposicions en Carlos, parlant des d’una visió reconstruccionista del culte a l’antiga Roma.

A l’hora de dinar ens vam dividir en diversos grupets, segons la gent que necessitava comprar menjar, la gent que marxava i molts de nosaltres vam anar al parc a gaudir del sòl, del menjar (nosaltres no havíem tingut temps d’esmorzar i hi havia gana) i la bona conversa al parc. Molt bona gent i bon ambient. Fins hi tot vam tenir temps d’estirar-nos una estoneta, d’altres van marxar abans a prendre un cafè.

Dia del Paganisme Barcelona 2013 Dia del Paganisme Barcelona 2013 Dia del Paganisme Barcelona 2013

Quan vam tornar, estàvem tots força animats i hi havia ganes de parlar però el temps apressava i vam haver de demanar als assistents que ho reservessin fins després. Els tallers van ser curtets, en el d’Altars, la intenció era sobretot preparar el del ritual. Vam estar parlant en cercle una mica dels diferents tipus d’altars (interiors, exteriors, permanents, grupals, individuals, la funcionalitat (per un propòsit, pel treball personal, per honorar/contactar una Divinitat o esperit concret), com els consagrem, etc. Realment més que un taller va ser una espècie de taula rodona on vaig tenir el plaer d’estar amb uns magnífics participants inclosa l’assistent més jove de les jornades J. Amb una tablet (ja que altres tallers necessitaven el projector) vaig passar unes imatges, mentre comentàvem les característiques típiques d’un altar wiccà, exemples d’Asatrus, druides, altars bells i originals (l’altar estant és el meu preferit, a veure qui diu que no li cap a casa!). I després algunes idees de decoració de Mabon molt senzilles i efectistes. Havia portat materials per provar-ne algunes però desafortunadament només vam tenir temps de col·locar el que ja teníem i vestir els altars elementals. Lamento molt no tenir fotos, anàvem de tard  i no hi vam ni pensar. Si algú en té, m’encantaria veure-les.

Dia del Paganisme Barcelona 2013 Dia del Paganisme Barcelona 2013 Dia del Paganisme Barcelona 2013 Dia del Paganisme Barcelona 2013 Dia del Paganisme Barcelona 2013

Vam fer una breu acomiadament, amb molts agraïments molt merescuts a tots els organitzadors, talleristes i participants, als quals vam entregar un punt de llibre amb la imatge de l’altar, com a record simbòlic. Vam demanar a tothom que sortís de la sala per purificar i centrar-nos una miqueta abans d’obrir les portes als assistents que van voler-hi participar.

He de reconèixer que tot i que va ser una cerimònia bonica, on es notava la bona voluntat i ganes de participar de tots, se’m va fer dur haver d’estar mirant el rellotge (hi havia una obra de teatre a l’auditori i havíem d’acabar abans per no molestar) i em sentia poc orientada en un espai tan tancat i nou. Tot hi així, em vaig sentir molt beneïda per la presencia del Déus i es notava en els diversos moments d’inspiració que junts vam tenir. Vam celebrar, vam agrair, vam cantar i ballar, vam buscar l’equilibri en nosaltres, vam travessar conscientment cap a l’època fosca de l’any i vam pregar per més equilibri i menys patiment al món, no sé que més es pot demanar!

Dia del Paganisme, fotos de TànitDia del Paganisme, fotos de Tànit

I és clar, vull donar especialment les gràcies a la Roser i l’Antoni, que el conduïen amb mi, a la Sagrario i la Coral, que ens van ajudar sostenint dos elements i als 8 voluntàris que vaig reclutar per presentar la roda de l’any, representat l’equilibri de llum i foscor: sou fantàstics, gràcies!

Al vespre, i després de molta recollida, i alguna aturada a descansar i xerrar, en Diego ens va regalar una tirada de runes. Moltíssimes gràcies per a la Marina, Xantal i la seva família que es van quedar fins al final ajudant-nos a recollir, i als altres que hi vau col·laborar.

A les 10 de la nit, finalment vam seure al sofà de casa, esgotats però molt contents de la gran diada i l’assistència de més de 50 persones! I, per si teniu curiositat, aquest és l’aspecte del nostre menjador després de descarregar. Com m’alegro de tenir un marit pagà en moments així!!

Dia del Paganisme Barcelona 2013

El mateix diumenge van anar a oferir la fruita que entre tots vam oferir als Déus i a la mare terra, sota un arbre a plena naturalesa 🙂

One response to “La meva experiència al Dia del Paganisme

  1. Pingback: Dia del paganisme: una crònica visual | Temple de la Deessa (Templo de la Diosa en català)·

Leave a Reply

